facebook twitter

Cyklotrasa: Okolo Lovoše

Kralupy nad Vltavou – Zeměchy – Olovnice – Neuměřice – Zvoleněves – Žižice – Vítov – Beřovice – Zlonice – Lisovice – Čeradice – Klobuky – Peruc – Chrastín – Stradonice – Levousy – Křesín – Klapý – Házmburk – Libochovice – Kostelec nad Ohří – Martiněves – Velvary – Kralupy nad Vltavou

Popis trasy: Okružní jízda přes hrad Házmburk začíná na vlakovém nádraží ve městě Kralupy nad Vltavou. Od nádražní budovy se dejte na levou stranu a po pár metrech odbočte napravo do Žižkovy ulice, kde na konci zahnete vlevo po hlavní silnici a dojedete na křižovatku. Tady pojedete rovně, budete křižovat cyklostezku a odbočíte až o dvě ulice dál vlevo. Vydáte se k viaduktu, za ním rovně po hlavní a dále ve směru na Velvary. Vlevo odbočíte za železničním přejezdem a pojedete na Zeměchy, Olovnice a Neuměřice, kde odbočíte na Kamenný Most. Dalším cílem je Zvoleněves, kde odbočíte na Žižice – vpravo. Další úsek bude trošku členitější. Za Žižicemi se dejte na T křižovatce na Vítov (levá strana), kde zahnete do kopce na Beřovice. Pojedete rovně až do obce Zlonice, kde přejedete železniční přejezd a pokračujete stále rovně. Na křižovatce jeďte stále rovně.  Pojedete ve směru na Čeradice přes Lisovice, Stradonice a Páleček. Pokračujte na Klobuky, kde se dáte před vlakovým nádražím vlevo a sjedete na náves. Na třicátém kilometru jízdy si můžete odpočinout u Zkamenělého pastýře , jak se nazývá tři metry vysoký menhir. Kámen najdete za Klobukami, stačí vystoupat kopeček a stojí v poli blízko silnice.  Přes Telce se dostanete do obce Peruc, kde se na první křižovatce dáte rovně a pojedete souběžně s modrou turistickou značkou. Pěknou vyhlídku vyzkoušíte na okraji Macova a odtud jedete do chatové osady Chrastín. U turistického rozcestníku opusťte modrou trasu a zvolte lesní cestu – rovně dolů. Ve Stradonicích pojedete stále rovně a dostanete se do obcí Levousy a Křesín. Na návsi se dáte rovně a směrujete na Klapý. Na T Křižovatce odbočte vlevo a přijedete na náves, kde opět zvolíte levou stranu. Vystoupáte až k hlavní silnici, zatočíte doprava a dojedete ke kapličce. Uhněte vlevo a po modře značené polní cestě vystoupáte až na vrchol. Ocitnete se na zřícenině hradu Házmburk, kde můžete absolvovat prohlídku bez průvodce. Stejnou cestou se vrátíte dolů až na místo střetu modré a červené turistické značky. Zde odbočíte doprava po červené a pokračujete až k silnici. Následně se ocitnete v Libochovicích, kde mají pěkný zámek s možnostmi prohlídek. Přejedete řeku Ohři, za mostem se dejte vlevo a po úzké asfaltce a poté po lesní cestě pokračujte na silnici vedoucí do Kostelce nad Ohří. Pokračujte na Roudníček, do Vrbky a na Martiněves. V obci odbočte vpravo a pak na křižovatce zase vlevo, dále uhněte z další křižovatky na polní cestu a vydejte se na Hospozínek, Černuc  a Velvary. Přes náměstí ve Velvarech dojedete do Kralup nad Vltavou.

Délka trasy: Celkem ujedete 94,5 km po obtížné trase, vhodné pro trekingová nebo horská kola. Na trase počítejte s převýšením 270 m

Další turistické a cyklistické trasy:

Kde leží Házmburk?

Tip na výlet či dovolenou

Kousek od hradu Hazmburk (cca 70 km) se nachází jedno z nejhezčích míst naší republiky, Národní park České Švýcarsko. Vydejte se na výlety do tajuplné krajiny stolových hor. Ubytování v regionu České Švýcarsko si určitě vyberete. Je zde opravdu velký výběr ve všech cenových kategoriích.

Líbí se Vám tento web?

Budeme rádi, jestliže na své stránky umístíte některý z připravených odkazů: